Travhästen iFokus

Travhästen

Etiketthingstar-avel
Läst 3250 ggr
Hovgarden
0

Hingstförslag önskas

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har ett sto Mellby Ocarina Lindys Crown - Texas. Hon har själv presterat på banan. Inte så stor. Skulle gärna vilja ha förslag på hingstar som skulle kunna passa, gärna motivation till varför just den hingsten. Gärna Americansk stam men öppen för andra förslag med.

Vill ni inte skriva öppet här skicka gärna ett meddelande.

Tack på förhand!

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Tusen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är själv väldigt förtjust i Majesty of Rock. Dels för hans ryska härstamning men också för hans unika färg och härliga psyke. Hans första avkommor kommer ut på travbanorna nästa år (2013).

Länk

Hovgarden
0

Han var fin (gillar ju skimlar) även om det bara är 50% chans att fölet blir skimmel så vet jag inte om Malin (den andra ägaren) är så sugen på det. Så jätte mycket ryskt var det ju inte i honom..

Tänkt med avkomman är att den ska säljas på auktion.

/Katja

[Fabtax]
0

Jag hade nog valt Andover Andover, som gjort en bra start i aveln, men fortfarande är lågprishingst. (Om han inte hunnit bli fulltecknad!) Tror det blir sug efter den hingstens avkommor de närmaste åren.

5+3 på Texas är inte alarmerande, med tanke på att korsningen går ovanligt ren i övrigt.

mallan-nog
0

Red Hot Dynamite är helamerikan och får en inavelskoeff. på 12,8 med ditt sto. Han står sedan förra sommaren på min pojkväns gård. En underbart trevlig häst, som är snäll i alla lägen. Han har dessutom presterat väldigt bra själv.

Annars är jag som #1 oxå svag för Rocke, har en blivande treåring efter honom. Hon har nästan 9% ryskt blod i sig, 26% franskt och 64% amerikanskt.

Hovgarden
0

ANdover Andover funderar vi faktiskt på och det lutar mycket åt det om han nu inte hinner bli fulltecknad :/

/Katja

[Fabtax]
0

#5 Låter trevligt - lycka till!

snakkecharmer
0

Jag skulle varmt rekomendera Love You, han är dyr, men levererar! Jag tycker om alla hans avkommor, det är något speciellt med dom och de flesta kan faktiskt prestera!

Scarlet knigt är också en fin avels hingst, men även han dyr!

Vi har en fin stammad märr, och har använd oss av Flirtin Man, Spotlight Lobell! I år ska vi köra med Brioni, då Love You är för dyr för oss :/

Vi häst efter Flirtin man är riiiktigt fin! Så den skulle jag också kunna rekomendera!