Travhästen iFokus

Travhästen

Etikettallmänt
Läst 186 ggr
Magi-cat
2022-04-02 14:52
5

Om att ge travhästen en andra chans

Jättebra initiativ att ge travhästen ett värdigt liv efter att karriären på travbanan är över!

"– Alla hästar har ju samma värde och allt handlar egentligen om hur man förvaltar det. Mitt mantra med hästarna är de kommer som ett pussel, utan kartong eller framsida och i en påse med blandade bitar. En del kantstötta och andra bleka, ibland måste man zooma ut och se vart dom passar bäst. Inget pussel är det andra likt! Det är det vackra med alla hästar."

https://www.hippson.se/artikelarkivet/reportage/ida-skoglund-ger-travhastar-en-andra.htm?fbclid=IwAR1wZAPZ9pRwhR1o-zU3U6E-OhEUluBQuXewa8y4aVN50X-lhkEFqFWA5X8

Är det någon av er som tagit hand om en travhäst?

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Att ge travhästarna ett värdigt liv efter karriären på travbanan är det som driver Ida Skoglund. De senaste åren har hon tagit sig an fem kallblodsprojekt, med målet att få fram fina ridhästar.– Det här har blivit lite av min grej, säger hon.
Niklas
2022-04-08 10:10
1

Tävlande hästar brukar väl inte jobba så många år? Då måste det finnas mycket kvar i dem när de pensionerats. 🙂

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Magi-cat
2022-04-08 11:58
0

#1 Så sant, de flesta har inte lång tid på banan. Sedan är det slut eller i bästa fall att de blir älskade och uppskattade ridhästar! 💗🐴
Därför blir jag så glad åt initiativ som detta (i länken ovan).

Magi-cat
2022-05-13 11:32
0

Vännerna Linn Andersson och Caroline Jöhncke vill att travhästar får ett bra liv efter karriären och samtidigt önskar de bistå hästbristen inom ridsporten. I sommar ska tio pensionerade travhästar omskolas till ridhästar och sedan säljas.
Asti hasti
2022-05-16 18:22
1

Jag äger Dinny som är en fd ponnytravare

Mvh 🐾

"Precis som alla bra, glada, roliga saker måste få ett slut, så kommer läskiga och sorgliga saker också att ta slut. Alltid." - Tohru Honda

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ