B-löp i monté
I flera år har det gnällts högljut över att det är så få B-löp i monté. Nu har Sundbyholm för första gången (i historien tror jag) fixat en B-loppsdag med bl.a. monté. Och vad händer? Jo, endast 4(!!!) hästar anmäls till montén. Varför då? Samma sak hände nyligen på Axvalla. Kravet för att köra ett B-löp är att minst 8 hästar anmäls till respektive löp.
Var är alla som vill rida B-löp med sina hästar. Varför passar man inte på när det äntligen erbjuds?
Att komma med i montélopp är numera skitsvårt om maninte har tillräckligt med poäng. Har man då en häst som inte gärna springer med sulky är det i princip omöjligt att komma till start då man aldrig kan få några poäng.
Man får anmäla till idiotiska löp för att överhuvudtaget få tävla hästkraken.
Varför gnäller man om man sedan inte tänker ställa upp när något ordnas? För mig en underlig gåta.
(Foto: Nicole Hendersson)

Fy så trist! Jag har ju ingen licens än så för mig får det ju vänta. Men jag lovar att vara på hugget när det väl beger sig!
Hade varit överlycklig om monté b-lopp hade kunnat anordnas på Visby. Men b-lopp här anordnas typ bara under vinterhalvåret och då åker inga ryttare hit, med andra ord skulle vi va för få ryttare för att kunna genomföra det hela. Därför tycker jag att det är lite underligt att Eskilstuna som ändå är en "central" bana inte fick ihop fler?!
HEJ.hoppas er häst klarade kolik anfallet. Min gjorde ej det.