Travhästen iFokus

Travhästen

Etikettallmänt
Läst 1521 ggr
emmajensennn
0

Passar?

Hej!

Nu efter sommaren som kommer 2013 ska vi skaffa ny häst och funderar för fullt vilka jag kan ha/inte ha, vilka som/inte passar mig och kom och tänka på just travhästen. Har nästan jämt gillat den rasen!

Men nu kommer min fråga, skulle den rasen passa mig? Är för det mesta ute efter hoppning, men även en del dressyr och att rida i skogen.

Jag är ca 167-170cm och väger ca 50cm.
Är dom viktbärande? för min mamma vill kunna rida på hästen också och hon är väl lite… aa…. smått överviktig men kortare än mig.

Tacksam för snabbt svar :)

You can't make a rainbow without a little rain

Tusen
0

Varje häst är en individ så det är svårt tt säga om en viss ras passar. Ofta väljer man en ras mer efter tycke och smak. Det finns massor med fina travare (eller ridrtravare framförallt) som är duktiga att hoppa och gå dressyr. Allt beror på vad man gör med dem. En fördel (för köparen och nackdle för hästen) är att man kan hitta många fina travare till ett billigt pris. Storleksmässigt kan nog en mindre travare passa dig.Glad

emmajensennn
0

#1  Okej Flört  vill ha en häst eller ponny som har hoppning i blodet lite grann så jag inte måste fixa om min nya häst helt och hållet igen. ALLA mina hästar har varit tokstollar Tungan ute

[Fabtax]
0

Du kan ju kolla lite på den här sidan för att se om du hittar några tips.

emmajensennn
0

#3 tack för tippset! :D