Travhästen iFokus

Travhästen

Etikettallmänt
Läst 2553 ggr
[annakarolinaa]
0

Börja med trav?

Hur ska jag, som 18årig tjej och helt nybörjare inom trav, betee mig för att börja med trav? Bor i Eskilstuna så det skulle väl förmodligen bli min hemmabana. Har kollat runt lite på Sundbyholms hemsida men hittar inget direkt..

Har kört russ, har dock inte tävlat o har inget licens. Har skött och ridit stortravare, men inte kört. Så, vad är steg 1?

Vore kul att få äga o träna egna hästar. Det viktigaste är inte att köra lopp..

giffan
0

Här kan säkert sajtvärden Tusen hjälpa dig. Hon håller till i eskilstuna och kan säkert leda dig på rätt väg.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Tusen
2

Det finns flera vägar att gå. Antingen kontaktar du någon tränare som tillhör Sundbyholm och frågar om du kan hjälpa till/ jobba i deras stall. Är det då en bra tränare kommer du förmodligen få börja köra lite träningsjobb på några av deras hästar.

En annan väg att gå är att leasa en snäll travare (finns massor) som kanske inte vill tävla längre och börjar träna med den tillsammans med någon annan tränare som kan hjälpa dig. Det finns många amatörer som gärna tränar tillsammans.

Att gå en tränarutbildning är också jättebra. Det brukar starta en varje vår och höst så titta på Sundbyholms hemsida när nästa startar.

Sen kan du alltid vända dig till  travskolan på Sundbyholm. De har utbildning även för vuxna (eller nyblivna vuxna i ditt fall Flört) De har stora hästar som man kan få öva sig på efter att ha fått lära sig lite mer teoretiskt.

Om du behöver mer tips så PM:a mig så kanske jag kan hjälpa dig.

[annakarolinaa]
0

Tack så mycket för bra svar! Du har PM :)