Regga travare
Har aldrig gjort det, men hört talas om att man kan regga om en travare till ridhäst. Någon här som hört eller gjort det?
Eller är det bara något jag har "hört"
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

Det är ju STC som registrerar travare, finns väl ingen annan som gör det? Ridhäst, menar du som halvblod då eller? För det går ju inte.
Skynda långsamt så går det fortare.
Aldrig hört något liknande. Och varför skulle man vilja göra det?
Däremot vet jag folk som reggar sina travare som ökänd härstamning och inte frysmärker för att de tror att det inte märks att de är travare och de skulle då kunna klara sig bättre på dressyrtävlingar. Men det brukar synas ändå på rörelserna.
Jo jag har hört… men minns ju inte vart, att man kan regga om dom till ridhästar just för att få en bättre försäkring. Man kan ju inte fullförsäkra en travare, så som ridhästarna kan… Men vet inte vart jag har hört det nämligen.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

Man kan nog inte regga om hästar öht. Dom reggas i sin rasförening eller motsvarande registreringsansvarig förening/organisation. För travare är det STC. Ridtravarföreningen tex reggar inga hästar. I övriga föreningar reggas enbart hästar med för rasen godkänd stam. Endast Svenska Hästavelsförbundet reggar andra hästar och det är dom som inte passar nån annanstans, typ hästar med okänd stam.
Skynda långsamt så går det fortare.
#3 Pratade nyligen med ett försäkringsbolag (tror det faktiskt var Agria) De sa att man kunde fullförsäkra en travare så fort den togs ur träning.
Kolla med dem för enligt den jag pratade med så gick det att fullförsäkra en travare om den inte var i träning och om den hade veterinärbesiktigats. 
Men någon omregistrering har jag svårt att tro att någon avelsförening går med på.