Travhästen iFokus

Travhästen

Etiketttävling
Läst 2079 ggr
giffan
0

Hugo Åbergs Memorial

Världsrekord av Commander Crowe!

Hugo Åbergs Memorial 2012 blev ett lopp ingen kommer att kunna glömma.

Commander Crowe svarade för en insats som är det svettigaste man någonsin har sett på en travbana när han sprang det nya världsrekordet för äldre hästar 1.08,9a/1.609 meter.

Länk

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

[Fabtax]
0

Ja, det var en kopiös insats! Som alltid vid sådana här prestationer uppstår det snack om otillåtna medel etc. En välkänd travskribent skriver t.ex: "När Commander Crowe vann Hugo Åbergs igår på ett sätt som ingen trodde var möjligt uppstår också tvivel.

Det är så vi är skapta. Alla har lärt sig genom åren att det finns fuskare i elidrotten. Ben Johnson för att nämna ett av de allra mest kända dopingnamnen. Och travets Jag de Bellouet.

Nu står vi här med en fantastisk prestation, något som inte borde kunnat hända, och vet inte riktigt vad vi skall tro.

Vi vill ju så gärna tro att allt går rätt till men tvivlen finns där, dom är svåra att mota bort. Och visst är det så att vi både har rättighet och skyldighet att ifrågasätta."

Man kan ju aldrig utesluta det ena eller det andra, men personligen tycker jag nog trots allt att man skall invänta dopingproven, och acceptera vad de säger. Dömer man för tidigt riskerar man att utan orsak svärta ner en fantastisk prestation. Visar sig misstankarna befogade räcker det att förkasta det som hänt när det finns fakta som styrker det!

Hovgarden
0

Jag såg loppet, han är otrolig Commander Crowe. En fantastiskt duktig och vacker häst! Men tycker Sebastian K (visst är det så han heter) gjorde en fin insats oxå :)

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan