Lösnäse-TV
Jag hör till dem som brukar följa Vinnare på TV på lördagarna. Nu skall jag inte trötta er med alla synpunkter som jag har om det programmet, men en sak som gjort mig besviken med sommarupplagan är inslagen med Thomas Nilsson och Professorn. Den som såg programmet förra sommaren minns kanske att det gjorde snudd på succé, med en serie som var både genomtänkt och bitvis rätt rolig.
Men i år verkar det bara vara en betald semestertripp för veteranerna. Vi ser dem hoppa hoppborg, åka karusell, göra tummen upp, genomföra en intetsägande intervju med någon lokal tränare och spela ett töntigt bollspel med denne.
Tänk så roligt om man i stället kände av "hästpulsen" på orter man besöker! Träffa olika hästmänniskor i vardagen, besöka kända "hästplatser" som Karlanda, Forsa, Kvarnby i Malmö etc.
Som tittare skulle jag känna att det berikade min stund framför TV:n. Att se de här två gubbarna jönsa påminner bara om badmösseperioden i Trav-TV. Jag trodde att de hade växt ifrån den…
Haha, har inte sett programet, men nu vill jag nästan göra det för att se hur dåligt du menar att det är…
Men jag vet, inte alltid travet lyckas göra vettiga program på sin korta sändningstid. Finns ju så mycket att visa upp.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus