B-licens - Tips?
När det gäller B-licens så undrar jag om ni har tips på hur man (jag) som bäst lär mig allt som jag förväntas kunna? Praktiskt är det bästa och jag är med andra så mycket som möjligt för att se och lära, men förutom att kunna reglementet (det får jag titta mer på) och hästens anatomi (hovdelarnas funktion också?) så undrar jag som sagt om ni har andra tips? Jag är vetgirig och vill lära mig allt :) All tävlingsutrustning Teroriprov Uppkörningstillfälle
Sajtvärd på Övernaturligt
För att få ta B-tränarlicens måste man anmäla sig till en travskola. Där ger de dels kurser för vuxna och dels har man licensutbildningar där.
Vid en licensutbildning får man lära sig tävlingsreglementet och efter avslutad utbildning gör man ett licensprov för B-tränare. Man skall också kunna visa att man kan sela en häst och köra den i ett uppgjort tempo. Hela kursen tar 15 veckor.
Så kontakta närmsta travbana/travskola så kan få få mer information om vad som gäller för just "din" bana. 🙂 Här finns mer att läsa.
Här är en lista över de travskolor som finns i landet. Bara att kontakta dem.
Lycka till!
Jag kan ju försöka skriva ihop en artikel om just B-tränarlicens. 🙂
#1, Jag har redan anmält mig och kommer gå den webbaserade kursen. Där kommer jag lära mig en del men ville kolla med er om ni hade "tips från coachen" :) Jag kör min egen häst idag och kommer använda henne vid körningstillfället. #2, jättegärna :)
#3 Okej! DÅ är det bara att plugga reglementet som en tok då. :)
#4 Jajjamen, det blir till att plugga :) Är det annat att tänka på? Förutom det jag nämner i #0.