Annons:
Etikettallmänt
Läst 917 ggr
Supercoolninja
2018-01-15 20:15

Licens

Hej! Är det ett måste att ha licens för att få köra travhäst på banan? Har googlat lite och hittat att tränaren är ansvarig för den som kör, licens eller ej. Stämmer det? Får man köra snabbjobb? värmning? Bakvarv? Eller bara något av ovanstående?

Annons:
Supercoolninja
2018-01-19 17:21
#1

Ingen?

shia
2018-01-27 23:29
#2

Hej, nope du behöver ej licens för att köra/rida på banan/travområdet. Dock har de flesta banor en åldersgräns för att köra storhäst på 15 år(gäller ej travskola, kurser osv då ansvarig finns) (heh, fast går bra å köra om man är under 15 också:P körde storhäst fördta gången(själv, ej tandem eller så) när jag var 13 å kört mer å mer(lite mer än ett år nu) storhäst körde ponny tills var var tolv. Haha, tränan jag är hos frågar typ varje månad, när är det du fyll femton? Då får du tjuvköra 1 1/2 år till(osv) om någon fråga, säg du är 27:D dock ej kört så mkt på banan men ridit två montéjobb i somras. Ej åkt fast ännu haha:P) Kör du på travbanan under tävlingsdag är det tränaren till hästen som har ansvar(om du ej har licens)och skulle du uppträda oaktsams, få böter osv är det tränaren som skrives på detta. Under tävlingsdag ska du köra/rida med väst över hela stallbacken.

Supercoolninja
2018-02-01 15:29
#3

Tack så mycket för svar men  förstod inte delen med 27 år? xD

shia
2018-02-01 17:42
#4

Haha, nä men travtränarn skojar å säg om någon frågar hur gammal jag är så är jag 27:D

Supercoolninja
2018-02-01 18:36
#5

Jaha xD 
Men tack för svar :)

Upp till toppen
Annons: