Annons:
Etikettallmänt
Läst 2367 ggr
[Carpinus]
12/31/15, 12:28 PM

Skulle du kunna äta din häst?

Helena,24, tvingades avliva sin travhäst, och efter moget övervägande kom hon fram till att hon skulle låta den bli mat för hennes själv och hennes närmaste. Hennes beslut har väckt debatt i Hästsverige - skulle du kunna tänka dig att äta upp din slaktade häst?

Annons:
[Carpinus]
12/31/15, 12:30 PM
#1

Jag respekterar Helenas beslut, men skulle personligen inte klara av det…

Tjeja
12/31/15, 12:35 PM
#2

Håller med #1 Men om jag svalt o inte hade något annat val skulle jag nog äta den. Men idsg har jag ju valmöjligheten och skulle nog inte klara av det. Har själv däremot en bekant som lagade sin kani n till familjen efter att kaninen blivit allvarligt skadad i en olycka o snabbt behövde avlivas.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

oddahviing
12/31/15, 12:54 PM
#3

Det är ju så naturen är menad och eftersom hästen haft ett liv utanför slaktindustrin så är det här för mig en annan sak, tycker det är helt ok men jag skulle däremot aldrig kunna göra det eftersom jag är vegan, tycker inte om kött och tror inte våra kroppar mår bra av kött. Hade jag hund/katt och min häst behövde avlivas skulle jag kunna frysa in för  mat till hund/katt, för jag tycker det är bättre än att köpa mat som stödjer slakterierna.

'-Headlights on the highway-'

Valkyrija
1/1/16, 2:23 PM
#4

Håller också med #1. Respekterar absolut hennes beslut att göra det men jag skulle aldrig klara av det… Det skulle vara som att äta upp en familjemedlem 😕

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Stallmima
1/1/16, 2:37 PM
#5

Jag respekterar hennes beslut om detta. Jag själv skulle nog inte kunna göra detta, först och främst att jag är vegetarian men om jag inte vore det skulle jag ändå nog inte kunna äta upp min egen häst

[Carpinus]
2/22/16, 12:37 PM
#6

"Kockarna på Stockholmsrestaurangen Punk Royale gillar att chocka sina besökare och en av deras något udda rätter är ”My little pony” som är hästtartar serverad på en V75-kupong. Och där kocken fimpar en cigarett över rätten vid servering.

Rätten är flitigt uppmärksammad i sociala medier, av matskribenter och i matbloggar. I helgens avsnitt av travprogrammet ”Sista sväng” gör reportern och redaktören Björn Ekmark ett besök på krogen för att äta hästtartar."---

trav365

Kul? Inte särskilt, om du frågar mig. Cigaretten är i sig inte äkta utan en purjolök, men den symboliskt föraktfulla handlingen blir ju inte mindre för det… 😕

Annons:
Magi-cat
2/22/16, 12:40 PM
#7

Så cyniskt äckligt. 😕


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tjeja
2/22/16, 1:46 PM
#8

#6 🤮

Jag kan äta häst, men det där var för otrevligt!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[Shia]
5/15/17, 10:20 PM
#9

Jag vet att tråden är gammal, men kunde inte låta blir att skratta när jag läste(inte ang att äta iffy, utan det att de vart så uppmärksammat) själv skulle jag inte kunna äta de hästar som står mig närmast, om de skulle behövas tas bort och skada osv. Men nu då iffy var ung, och vi visste att hon haft det bra, så tackade vi ja till köttet som var riktigt fint. men har full förståelse för de som väljer att avstå.

Upp till toppen
Annons: