Annons:
Etikettallmänt
Läst 1748 ggr
nellie.p
12/19/15, 10:37 PM

SVT's granskning av travet

En häst som mår dåligt kan aldrig prestera bra på tävlingsbanan. Vi som ser insidan av travsporten på nära håll dagligen vet att svenska travhästar mår bra. Vår djurhållning, våra regler kring djurhållning och vårt svenska tävlingsreglemente är utan tvekan bäst i världen när det gäller att sätta hästens välmående i främsta rummet. - Sveriges proffstränare. Varför ska svt sabba detta? De visade en redigerad bild, en segergest från 2014 till en otillåten spödrivning. Sen nämde de Art on line, som trots sårskada fick starta 26 gånger, vann på v75 flera gånger och många montélopp på t.ex. Halmstad och Åby helt överlägset. Tycker ni detta var bra av dem att visa travsporten såhär?

Annons:
Valkyrija
12/19/15, 11:19 PM
#1

Jag är absolut för en granskning av travsporten men jag kräver att granskningen är baserad på fakta och kunskap. SVTs granskning är full av osanningar och mer eller mindre allt är vinklat. Precis som du säger, de fick en segergest till en otillåten spödrivning och de påstår att Art On Line startat med det stora såret på benet vilket heller inte är sant. Såret läker men det har lätt för att gå upp men SVT får det att framstå som att han startat med det stora såret. De har dessutom klippt i vad Aho säger så det låter som att han är ledsen över att han förlorat mycket pengar när det egentligen handlade om att han var ledsen över det som hänt hästen. Pinsamt. Sedan så hakar givetvis alla tomtar utan kunskap på detta och tror att det är sant. Det gör mig så fruktansvärt arg. 
Har skrivit ett blogginlägg om det om man kan läsa [HÄR](Mina åsikter kring SVTs skitgranskning av travsporten. Muppar som inte vet vad tusan de pratar om. http://alyssastravvarld.blogg.se/2015/december/svts-skitgranskning.html) om man är intresserad.

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

nellie.p
12/20/15, 12:05 AM
#2

Ja, han sa när de ringde, "mitt hjärta gör ont" eller något liknande. Han tar hand om sin häst och ger mycket kärlek men det klipper bort det, riktigt synd då de ska berätta för människor som inte är insatta i sporten att travet är djurplågeri.

Fjäril
12/25/15, 7:26 PM
#3

Folk, ej insatta inom travet tror hästarna far illa, men det finns inga som tas så bra hand om, som dessa. Se bara på min, hon pysslas om mer än min sambo 😂 Ja ni vet ju själva. Alltifrån massage till kiropraktor. De flesta hästar inom travet blir lika omhändertagna de också. Jag var en ridtjej innan och vet därför hur mycket mer tid jag "måste" lägga ner nu, som när jag "bara" red.

Vad gäller Art On Line och alla kring hästen är det beklagligt. Av egen erfarenhet vet jag att de är mycket måna om sina hästar. 

Förövrigt är alla branscher bra att granska, men det ska vara objektivt!

Sajtvärd på Övernaturligt

[Carpinus]
12/25/15, 7:56 PM
#4

Man blir betänksam över hur okunniga SVT:s sportjournalister tydligen är om travsporten. Förr fanns det flera travsportskunniga på SVT, men efter att TV4 lagt beslag på travet verkar kompetensen ha dött ut på SVT.

På TV4 är läget det motsatta, där finns kompetens, men där föreligger det ett jävsförhållande då de har sin utkomst från travet, så det är mest tillrättalagda reportage där. Det är synd, för travsporten skall som redan sagts givetvis granskas, men på ett kunnigt och rättvisande sätt!

nellie.p
12/27/15, 8:34 PM
#5

Men det finns djurens rätts hästgrupp som anser att travet är det värsta av allt och de vägrar inse att de har fel, de verkar inte insatta i travet och vet inte hur hästarna tas hand om bakom kulisserna. Men vi är många som kommenterar och försöker få folk att inse att travet inte är så farligt som det ser ut eftersom i har kontroll på allting. Men det värsta är att de håller med svt :P

Stallmima
1/2/16, 11:23 PM
#6

Finns denna granskning om travet att se i efterhand?

Annons:
Upp till toppen
Annons: