Annons:
Etikettallmänt
Läst 1492 ggr
nellie.p
12/12/15, 1:08 AM

Travgymnasium??

Går i 8an och funderar starkt på gymnasiet. Vill mer än gärna på travinriktning men det finns inte där jag bor :( Är uppväxt med travet, mitt andra liv. Det är detta jag vill hålla på med! Men jag vet inte, jag måste isåfall flytta, men vilket gymnasium rekommenderar ni? Vill flytta ner till Frankrike och hålla till där nere, min stora dröm sen 2 år tillbaka! Vill också gå ett år i Paris men då missar jag massa kunskap i Sverige. Helt seriöst hur ska jag göra?

Annons:
FjantYoda
12/12/15, 1:43 AM
#1

Gick naturbruks häst där kunde vi i 2:an välja trav eller ridning, valde själv ridning men hade jag valt idag så hade jag hellre sökt till något av de skolor som känns mer seriöst inriktat på det hela och då är väl Wången de säkraste alternativet.

https://www.instagram.com/aros_yoda/

nellie.p
12/12/15, 10:34 AM
#2

Wången verkar jättebra, men det ligger så himla långt bort. Bor i småland och det ligger i jämtland :/

Valkyrija
12/12/15, 5:02 PM
#3

#0 Wången! Är faktiskt där just nu haha. Det ligger 5 mil från Östersund så det är en bit att åka men det är så värt det! Lärarna är grymma, lika så skolans hästar. Wångenelever är eftertraktade i proffsstall och de har samarbeten med travet i Frankrike samt Australien :)

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

nellie.p
12/12/15, 6:23 PM
#4

Åh, nu öppnades mina ögon mer för Wången när de har samarbeten med Frankrike :) Bara undrar, vilken stad kommer du ifrån och hur var det att flytta dit och bo på internat? (om du gör det!)

Valkyrija
12/12/15, 7:12 PM
#5

Jag går hästskötarprogrammet och är bara där i 4dagarsperioder 7 ggr under 1 år men när man är där trivs jag superbra! Jag bor i Trollhättan :)

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Valkyrija
12/13/15, 11:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#6

Lite bilder från Wången! Är nu Påväg hem :( Varmbloden som vart med i Stjärnkusken kommer ju här ifrån! :)

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Annons:
nellie.p
12/14/15, 10:40 PM
#7

Ska man göra ett "hälsa-på-besök" innan man ansöker dit tror du? :)

Valkyrija
12/15/15, 8:25 AM
#8

Det kan man nog göra! Det borde gå men inget jag har koll på :) Så in på Wångens hemsida så hittar du nog information om det. Annars kan du alltid ringa till dem! :)

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Upp till toppen
Annons: