Annons:
Etikettallmänt
Läst 1984 ggr
Elin01troedsson
2015-10-14 13:42

Travintiktning-gymnasiet

Hej jag går i 8:an & börjar fundera på gymnasievalet. Jag vill helst gå travinriktning någonstans men jag är väldigt osäker på vilken linje & skola jag vill gå på. Lutar åt natur, Sam eller ekonomi. Kan man gå typ Sam med inriktnig häst? Vilka skolor/linjer skulle ni tipsa om? Var ska man gå för att få full utbildning fast man läser trav? Har hört att endel travgymnasium typ Wången & andra travinriktningar läser för låga kurser för att utbilda sig vidare, att man måste läsa upp de ämnena för att gå på högskola eller universitet. Tacksam för svar :)

Annons:
Tusen
2015-10-14 22:55
#1

Det finns flera olika skolor med travinriktning. Var bor du och är du beredd att flytta om det skulle behövas?
Många jordbruksgymnasier har travinriktning. Här har du en lista över några men det finns fler. Kontakta närmsta travskola så kan de säkert ge dig tips om vilken skola som skulle kunna ge dig den utbildning du söker efter.

Elin01troedsson
2015-10-15 09:49
#2

Tack så mycket! Jag bor 4 mil utanför Örebro så jag har ca. 20 min till Kvinnersta skolan, så kolla upp hur det är där :)

Örebro.OliviaA
2015-10-16 09:16
#3

Jag skulle rekommendera att gå typ en vanlig linje och hålla på med hästar på fritiden.

Jag har gjort så, jag går ekonomi-juridik på thorén och har travet på sidan om. Det funkar jättebra och jag tycker ändå att jag hinner, jag har tid att jobba på travet, köra lopp och ändå ha 2 egna hästar. Travet finns ju alltid kvar, oavsett vad du går på gymnasiet.😃

Valkyrija
2015-10-19 14:53
#4

Jag vill varmt rekommendera Wången! Jag studerar för närvarande där till hästskötare med inriktning trav och jag stormtrivs verkligen. Vet inte så mycket om deras gymnasieprogram mer än att du får ta licens och hålla på mycket med trav men Wångens lärare och hästar är helt underbara!

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Upp till toppen
Annons: