Annons:
Etikettbabbel
Läst 1914 ggr
Tusen
8/7/14, 4:57 PM

Dåligt med uppdateringar!

Travhästen iFokus har inte lagt ner men jag, som Sajtvärd, behöver hjälp då jag jobbar heltid och har mycket kring hästarna att göra på min fritid.
Vill någon hjälpa mig att hålla igång denna sida är ni hjärtligt välkomna att höra av er. Skriv här i tråden eller skicka PM.
Jag behöver i första hand hjälp med att skriva artiklar. Så har ni tips om artiklar eller allra helst skriver en egen så kommer jag se till att den läggs ut här på sidan.
Vad vill  ni att artiklarna skall handla om? Vissa förslag har jag fått men en del har varit svåra att genomföra, bl.a. önskemål om intervuer av olika personer. Men jag kanske skall göra ett nytt försök med några nya personer om det kan vara av intresse?

Annons:
[Carpinus]
8/7/14, 9:43 PM
#1

Det är ingen kritik, men man ser ju att t.ex. Trav i Fokus också har det klent med besökare. Okej för att där pratas det mest spel, men ändå är det samma sport det handlar om, och sporten får ju sina inkomster från spelet så det finns ju gemensamma intressen.

Jag räknade lite hastigt och hittade nio olika hästsidor. Nu tror jag inte att alla kan samarbeta, men en idé kan ju vara att se om man kan byta lite artiklar och diskutera gemensamma ämnen. Eller också ha en enda  "Hästen i fokus", där de olika raserna o.s.v. blir egna bokmärken. Den som är mest intresserad av ponnytrav kan söka på det ämnet, den som sysslar med islandshästar skulle kunna söka på det ämnet. Fördelen vore att man skulle få en sida där det var tätare mellan inläggen och man kunde få mer nyttig information utan att hoppa mellan de olika sajterna.

Tusen
8/7/14, 10:39 PM
#2

Visst är det så men eftersom dessa sidor vänder sig till helt olika typer av människor så kommer det nog inte att bli så bra i alla fall.
Det är många hästsidor och även många kattsidor och hundsidor.
Jag tar det inte som någon negativ kritik utan är mycket medveten om hur läget är. 🙂 
Jag personligen tycker kanske att det även är olika åldersgrupper på de olika forumsidorna och det visar sig även på vad som tas upp.

De sidor med många vuxna är mindre aktiva än de med yngre medlemmar. Så är det bara. Man har olika intressen som vuxen kontra ung (skolungdom).

[Carpinus]
8/8/14, 7:50 AM
#3

#2 Ligger mycket i vad du säger! Själv tillhör jag seniorerna, och jag funderar på var äldre hästintresserade håller hus. Många som har haft häst tidigare men avvecklat det skulle säkert ha mycket erfarenhet att dela med sig av, men då måste de hitta hit! Att många äldre gärna sitter framför datorerna vet vi ju, men  kanske vi hellre diskuterar hälsa, trädgård och barn och barnbarn i den här åldern?

Fjäril
8/9/14, 9:13 AM
#4

Jag tror att det kan vara bra (emellanåt) att göra reklam för sin sajt på andra med helt olika inriktningar. En hel del har en gång blivit medlemmar för Ett intresse och tänker inte alls på, eller behöver bli påminda om att det faktiskt finns diskussioner om andra ämnen som också ligger nära. Vad gäller min sajt, Övernaturligt, så finns det flera andra med samma inriktning men samtidigt har alla ändå, likt den här sajten med samma grund (hästar) ändå något som sticker ut. Det är tillsammans med medlemmarna som "det blir vad man gör det till", också. Jag som själv tränar travhäst och är relativt ny inom området hade gärna sett artiklar, kanske undersökningar, diskussioner och tips på alltifrån träning, utrustning och att_tänka_på_saker. Som i mitt fall nu, när min häst inte får med sig bakbenen (och där man vet att det inte beror på skador etc) kan tipsa om att det kan vara bra att arbeta i djup sand så hon lär sig att lyfta dem högre. Eller om en häst har höga steg kan barfota vara ett alternativ inför löp. Ja det finns massor av tips som säkert kan delas med sig av.

Sajtvärd på Övernaturligt

[Carpinus]
8/9/14, 10:45 AM
#5

En del som är aktiva inom hästsporten rör sig ute på tävlingar, man tränar tillsammans eller kanske pratas vid över en kopp kaffe eller via nätet. Då är det  ju ett utmärkt tillfälle att tipsa om att Travhästen i Fokus finns! Eller varför inte sätta upp en lapp på anslagstavlan på stallbacken?

(Eftersom adressen är lite krånglig att komma ihåg kanske man skall skriva upp den på en lapp till den man möter personligen, annars är det lätt att den glöms bort.)

Fjäril
8/9/14, 11:17 AM
#6

#5,

Då är det  ju ett utmärkt tillfälle att tipsa om att Travhästen i Fokus finns!

Det håller jag med om👍

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
Upp till toppen
Annons: