Annons:
Etikettutrustning
Läst 3112 ggr
giffan
10/11/12, 10:29 PM

Bettlöst förbjuds.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Annons:
[Fabtax]
10/12/12, 5:35 AM
#1

En fråga från en okunnig: hur pass allmänt använd har denna utrustning varit? Jag har aldrig hört talas om HHBB med BBP, trots att alla förändringar av detaljer i utselningen annars bevakas av media - skor, sulkytyp etc.

giffan
10/12/12, 11:17 AM
#2

Det är nog ganska vanligt och blir mer vanligt. vet att Kajsa Frick använder det och att hästar som startar på v75 går med det. så helt ovanligt är det ju inte. och man har ju bett i munnen så jag förstår verkligen inte problemet.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Stallmima
10/13/12, 3:02 PM
#3

Har försökt hitta bilder på hur det ser ut, någon vänlig kanske skulle kunna lägga upp en bild här då jag inte hittar

giffan
10/13/12, 8:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Lånad bild.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Stallmima
10/14/12, 1:56 AM
#5

#4 Tack!  nu förstår jag   Glad

Linnea
8/14/14, 1:05 PM
#6

Gammal tråd men jag fattar verkligen inte hur det skulle vara en säkerhetsrisk? Man måste ju vänja hästen vid detta innan man tävlar. Tex när jag skulle börja rida på hackamore så inte tusan drog jag ut på nån galoppbana eller i skogen direkt. Jag blev longerad första gången (trots ursnäll häst) och därefter red jag lugnt inomhus flera gånger innan jag gjorde nåt annat. Om hästen bara är van att bettet betyder stopp så måste den ju få en chans att lära sig att även nosgrimman betyder stopp/sakta ner osv.

De ser positivt på allt som är bra för hästens mun. Jovisst.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Annons:
Tusen
8/14/14, 2:49 PM
#7

Det påstods att hästen blev svårare att styra med denna betsling.

Linnea
8/14/14, 3:29 PM
#8

Jo den blir ju det om hästen inte är van..

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Tusen
8/14/14, 4:49 PM
#9

Fast jag vet inte…🤔 Undrar om det inte är kusken som är ovan och därför upplever att hästen blir svårstyrd.

Linnea
8/17/14, 4:09 PM
#10

Så kan det också vara.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Upp till toppen
Annons: