Annons:
Etikettpresentera-din-travare
Läst 7920 ggr
Tusen
2012-06-30 23:19

Presentera er

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Precis som rubriken lyder: Presentera dig och din/a travare.

Lägg gärna in en bild också.

Annons:
WornOut
2012-07-02 20:07
#1

Jag heter Amanda, är 21 år, bor med min sambo och våran kisse i Skövde.

Jag äger tre hästar, varav en travare.
Jag har hållt på med ridning inom olika dicipliner i princip i hela mitt liv och även gått gymnasie med häst inriktning. Då läste jag både ridning och trav och praktiserade under ett års tid i ett travstall.

Just nu håller jag på att ta montélicens med min häst och är klar i höst någon gång! :)

Mitt varmblod heter Dream Bourbon. Han är gammal (9) och har aldrig gjort bra ifrån sig på banan. Startat 12 ggr i hela sitt liv varav 11 galopper. Nu har han (peppar peppar) inte galopperat någonting under sadel för mig och tanken är att jag ska kvala honom så fort jag fått min licens och börja tävla! Han är egentligen en riktigt fin och snabb häst men de tidigare tränarna har lixom aldrig fått ordning på honom. Men nu så.. ;)

OJ, vad vi ska vinna :D

mallan-nog
2012-07-03 10:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag heter Malena, är snart 26 år och bor i Eskilstuna. Jag leasar en 2-åring e.Majesty of Rock och har just nu 5 stycken russ varav en godkänd hingst (Panter 593), två ston (Tejas Monita & Montró) och två föl (Måntoka M & Måntuva M).

Jag började rida på ridskola som 7-åring och när jag var 12 år tog jag min ponnytravlicens och har tävlat en hel del med mina ponnyer. Jag har jobbat som hästskötare i Sverige och USA och haft min montélicens sedan 2005. 2007 tog jag min körlicens men det är montén jag brinner för. :)

2-åringen, Harryettie är tänkt att bli min nya montéhäst när hon blir tillräckligt gammal :)

Polenta
2012-07-07 15:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Maria heter jag, började med ponnytrav för hur många år sedan kommer jag faktiskt inte ihåg. Har gått totalt 4 år (efter avhopp och början på ny skola) i gymnasiet, första året gick jag ridinriktning och de övriga 3 så var det travinriktning. Har just nu 3 egna hästar, varav 2 ponnyer och en storhäst.

Belmont Ås. Min fina stjärna, köpte jag av min fd arbetsgivare och mentor som ostartad 5 åring. Efter några allvarliga skador så kom han iaf till start 2011 och gjorde 4 starter, i den 3:e starten vann han sitt första lopp och därmed min första tränarseger som jag aldrig kommer att glömma. Han har nu på 13 starter sprungit in ca 93 000 och har gått; 14,9AK 16,0K 16,1M

Polenta. Min första ponny som jag har tragglat med i en halv evighet. Från att ha hoppat runt banan i både galopp och nästan 3 ben så gick hon till att bli en mer framåt och pigg ponny som travade bra och tyckte att det var roligt att tävla. Hennes säsong avslutades i fjol redan innan säsongen var börjad nästintill. Efter att hon gjort 2 dåliga lopp på Hagmyren i mitten på maj tog jag beslutet att sätta henne i avel då hon faktiskt visat framfötterna på banan tidigare säsongen. En vecka senare kördes hon ner till Gumino 607 och nu ett år senare är detta resultatet;

Bonneville. En tuff liten russdam som föddes under Elitloppssöndagens kväll. Hon har ett lite vassare humör men är otroligt klok och lättlärd. Bonnie som hon kallas var ca 76 cm hög en vecka gammal och 3½ vecka gammal är hon 87 cm hög. Så hon växer så att det knakar.

ryttarn
2012-07-10 15:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Mitt namn är Jerker Klang. Från början höll jag framförallt på med hästhoppning och lite dresyr men för ca 10 år sedan kom travet in i mitt liv. Detta var genom att barnen började med ponnytrav och för min del är det fortfarande ponnyerna, och då framförallt russen, som står närmast hjärtat. Jag syslar även med lite uppfödning av Gotlandsruss och tanken är att kompletera detta med kallblodiga travare.

För ca två år sedan köpte jag och äldsta dottern ett dräktigt kallblodssto, Fenja. Så för ett år sedan föddes vår blivande stjärna Isilon Durin. Han är eJärvsöviking uFenja ueMoe Odin.

Fenja är nu i full träning med en förhoppning om start frammåt sensommaren/hösten.

Isilon Durin är inkörd men skall i veckan åka på hingstbete för att få busa av sig med jämnåriga. Målet med Durin är annars att sakta bygga upp honnom i vinter för att sedan kunna starta i premielöp under sensommaren/hösten 2013. Men vi skyndar långsamt och vill inte stressa fram honnom. Men hittils har allt gått väldigt "enkelt".

På bilden är det Durin en solig sommardag.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

ruffe
2012-07-11 00:58
#5

Jag heter Jesper Björling och ska börja på Wången till hösten jag har F licens och kört några lopp. Min pappa är travtränare på MP så jag jobbar ofta hos han. Av de hästar han har så har jag några favoriter en är La Zona broline dom andra är efter min älskling Shiva som är fransk hin har två avkommor den ena Björling och den andra C******. Bilder på dom finns på www.antagon.se vet att sidan är dålig men håller på att göra om den.

patronsaint
2012-07-11 16:52
#6

Jaha Mia var namnet är 22 år. Bor numera i stockholm.

Har haft både lärlingslicens, amtörlicens och tränarlicens. Har dock knappt kört lopp. Pluggade specialutformat program hästhållning med inrikning körning på gymnasiet. Så läste travfördjupning och monté bla då :-)

I övrigt jobbar jag numera på solvalla med hästauktionerna. Så har ni köpt häst eller varit på auktion har ni nog sett mig springa runt där ;-)

I häst väg äger jag dock bara en travhäst som jag har som ridhäst och kör ibland för tränningens skull. Är ingen direkt topp stam men en trevlig och "snygg" individ i ridhästmodell.

I want to be like the patronsaint of reality.

Annons:
Moonwing
2012-07-22 13:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Ja, Jag är nog en av de äldre här..kanske har lämnat den mest aktiva perioden av mitt "trav-liv", men är varmblodsälskare och äger bla pärlan "Annie" (som är efter Paymequick linjen) hon fick en knäskada när jag precis tänkt kvala henne-så hennes karriär blev det inte mycket med..underbar är hon hur eller hur, och min allra bästa vän..

..hon är gammal nu-en bra bit över tjugi (köpte henne när jag var som mest aktiv för en sisådär 18 år sen..)

Vi har tagit emot många hästar, oftast för att de varit slutkörda-nu har vi ft bara två gamla märrar-vi är själva i övre medelåldern….men tycker det är kul att prata trav å kanske kan tipsa om nån detalj då å då..SkämsFlört

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

hoofproof
2012-08-02 14:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Min travhäst Foreign Holiday f.2001 (vänster) och hans bästa kompis Michack welsh partbred på nationaldagen!

Laura I
2012-08-08 20:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Maria heter jag. Började med ridhästar, har sedan halkat in på travet sedan 10-15 år. Vi har en mycket liten uppfödning av varmblod, ett föl om året, i första hand för husbehov. Har också en förmåga att samla på mig äldre valacker som jag försöker laga ihop. I dag finns tre stycken på gården. Lass Euro, på bilden är en av dem

Jobbar dels som förskollärare och även som ungdomsansvarig på travbana, vilket betyder att jag är ansvarig för bla travskolan. Superkul men oerhört tidskrävand. Men jag gillar verkligen att möta barnen i stallet och följa dem hela vägen från småknattar till ponnykuskar.  Ponnyungdomarna är travsportens kommande generation så det gäller att ta vara på dem!! Har även funderingar på att skaffa ett russ sto för travavel. Älskar gotlandsruss, en helt fantastisk liten häst. Att vara på Lojsta Hed är nog bland det bästa jag vet!!

Miii4
2012-08-13 22:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Jag är Mia Nilsson.

Bor i Halmstad pch har hållt på  med trav sedan jag var 7-8, först genom ponny men på senare år som hästskötare och nu som amatör.

Har kört 4 lopp, men en fjärdeplats som bäst.
Första varmblodet Diva var en riktig klippa för mig som ny kusk.

Har nu en tvåårig varmblodshingst som vi hoppas kunna starta i början på nästa år.

Hovgarden
2012-08-14 08:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Katja Löthaders -85

Bor för tillfället i Falköping (kommer från Eskilstuna). Avelsfantast (både hästar och kor) som fått upp ögonen för trav efter att ha tagit ponnytravlicens som 24 åring (blev dock aldrig någon start).

Hållt på med hästar sedan 20 år tillbaka Födit/er upp ponnyer (New forest främst) haft del i ett par rikshästar de senaste åren men nu tagit ett steg längra och blivit delägare i ett treårssto tillsammans med en vännina (som tränar hästen, Sembs Ohatschee e. Up Front Larry u. Cinderella Gelj ue. Giant Chill.)

Mitt egna mål är att ta B-licens i höst och så småningom köpa en häst för monté. Målen är många och visionerna är stora. Men vågar man inte prova något nytt kommer man heller ingenstans :)

Förutom mitt jobb i ladugården så pluggar jag till agrotekniker i Skara. Har en del i rikshästen Yes I Will, stall Skaraborg.

Vill gärna få kontakt med fler travintresserade här i trakten :)

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Upp till toppen
Annons: